Julai 13, 2010

BerKONGSI pengaLAMAN

Gambar pertama yang ibu ambil setelah turun dari kereta , nampak tak asap di hujung  jalan .
Kenderaan mangsa kemalangan yang paling depan. berpusing melawan arus.
Kenderaan kedua kalau tak silap ibu penumpang termasuk pemandu adalah bersaudara dan kesemuanya  wanita. Sewaktu ibu tiba semonya masih didalam keta. kenderaan ini juga  berpusing  dan tersadai (tersangkut) ditengah - tengah divider .
Kenderaan paling belakang dan paling maksima kerosakan , asap yang berkepul pada mulanya sudah tiada dan ketika ibu snap gambar ini kesemua penumpang serta pemandunya sudah keluar dari keta ini. ;-  Perasan tak orang ramai berkumpul ;- itu adalah kerana terdapat sebuah motosikal yang ditunggangi oleh warga emas yang jatuh(betul - betul di belakang keta tuu) sebab mengelak dari kenderaan di gambar no 2 diatas. Penunggang dengan motosikal telah pun di alihkan oleh orang ramai ke sebelah kiri bahu jalan.

Tempat kejadian( ditutup sementara ;- kerja - kerja penyelengaraan).Lebihkurang 5 minit daripada tol Gombak.
 Waktu  berlakumya kemalangan lebihkurang pukul 4.15 petang hari sabtu, 10 julai 2010, Masa ibu on the way to rumah mama ina di SA. Punca  berlaku kemalangan adalah di sebabkan oleh sebuah  Murano yang di pandu laju berpusing dan merempuh kenderaan yang terlibat ,itu mengikut kata  salah seorang mangsa kemalangan tersebut, dan Murano  yang terlibat terus memecut dari tempat kejadian. Apapun syukur tidak ada jiwa yang melayang daripada kejadian.

Selepas ibu mengambil gambar (  first time baba nak berhenti kat accident) kami pun meneruskan perjalanan kami  hujanpun mulai turun dengan lebatnya. Sambil tu dalam hati amat bersyukur sekali  kerana kami cuma terlewat seminit dua dari tempat kejadian  sudah tentu semuanya adalah urusan ALLAH.


6 ulasan:

  1. Aduhai.. kakcik kalau tahu ada xcden, dari jauh dah tutup mata - ngeri. Sebaliknya, suami sebnoleh2 nak berhenti - kalau boileh nak beri bantuan setakat terdaya...

    BalasPadam
  2. O..ye ke kakcik,
    Pada mulanya memang kami takut sebab nampak asap tu..takut kita terlibat sama.
    Alhamdulillah Allah melindungi mereka yang terlibat,

    BalasPadam
  3. salam ziarah, saya dari blog kak erna..... hhhmmm, tak tahu nak ckp apa, simpati

    BalasPadam
  4. TQ, maksu ..sudi singgah .
    Itulah ...moga ini semua jadi iktibar bagi kita..Berhati - hati di jalanraya.

    BalasPadam
  5. Salam Kak Wan .

    Seram bila melibatkan kemalangan . Rasa tak sanggup nak tengok . Tapi syukurlah ..semuanya terkawal .

    BalasPadam
  6. TQ linda sudi singgah sini..
    Dah ready ke..MJ akak takleh bendera merah berkibar..keh..keh.

    BalasPadam

terimakasih pada yang sudi.Moga Allah kan menambah rezeki .