Januari 04, 2011

Tiga januari 2000 sebelas.

Owwhh.................hari ini cerita basi ..lagi . kisah hari pertama pada sessi persekolahan tahun 2011. ..biasanya  cikgu - cikgu yang akan bercerita  tentang  hari permulaan mereka bekerja  setiap tahun ...tetapi ini  pula nak cerita kisah si  tukang hantar..a.k.a  supir anak - anak  yang takada gaji.

Wahh...tahun baru semangat baru ...kakngah sampai  ke  sekolah  awal..suasana  agak kelam ;- pagi semalam hujan sikit.  ;- sebelum ini dah hantar kakak dulu..so..boleh bayangkan suasana gelap tu.

Tahun ini kakngah naik kelas ...dan pihak  sekolah tiap - tiap tahun akan meyusun  atur kelas yang berlainan setiap tahun .  Hah...jumpa pun.. kelas kakngah..tingkat atas. ;- sib baik bangunan cuma 2 tingkat je.

Turn Amier pula................Ada   lagi..aircraft senget ni...bila la nak terbangnya.  Alhamdulillah masih panjang umur .. ..dapat tengok benda  ni lagi.

Jangan main - main ...check jangan tak check ...kami .nak pegi sekolah ni ...bukan nak pergi ke  lain.

Cari kelas Amier pulak... macam kakngah ...Amier pun naik kelas tetapi kelasnya di tingkat bawah...kena tunggu lama sikit sebab masuk tahun 2 ...kena .berpusu - pusu dengan murid - murid  tahun satu yang di hantar oleh ibu bapa.

Ini apa pulak ....ke Kuala Lumpur?.....Tengahari ceng - ceng  nak pergi ambil kakak ..jalan  yang biasa ..di tutup ,katanya untuk kemudahan di masa hadapan.., ikut lencungan berbatu - batu,   eh.. berkilometer kena pusing...sib baik naik kereta,  kalau jalankaki ? suh kakak tidur je kat sekolah tu.   heh...heh...mengarut.


Itulah  sedikit kisah ibu pada hari pertama   sessi persekolahan untuk tahun 2011 ini . Lepas ini dia orang akan menghadiri kelas KAFA pula ..jadi perjalanan si tukang supir ini akan jadi 2 kalli ganda di tambah tugas - tugas yang biasa....memberi makan pada ikan serta kucing..(takda nak tolong)..

oklah  dulu .....dari pagi sampai ke petang nak siapkan n3 ni.....asyik terbengkalai je...macam - macam hal  nak sudahkan yang secuit ni....So ..kalaulah ... tak berkesempatan nak kunjungi  kawan - kawan ....ampun maaf  di pinta  ye.... buat sementara waktu ini sahaja.....lepas  di adjust ...akan bersiaran  semula.






6 ulasan:

  1. Walaupun penat, puas hati dapat hantar anak2 sendiri, kan Salmi. Pasti keselamatan mereka lebih terjamin. :)

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah kakcik..,
    tulah alasan ...kalau ada orang tanya ngapa antar anak kat sekolah dalam kem.

    BalasPadam
  3. saya pun dah start jadi supir kak wan..pas tu baru ler gi tempat keje...

    BalasPadam
  4. salam wan..tak pe wan..dulukan yang penting..
    tugas wan pun dah bermula kan..

    BalasPadam
  5. Tugas ibu - ibu zaman sekarang kan! Ain...

    BalasPadam
  6. Itulah..kakErna semonya penting dan semonya pun minta di dulukan.

    BalasPadam

terimakasih pada yang sudi.Moga Allah kan menambah rezeki .