Mei 16, 2010

Baiknya....




Amier nak makan nasilah ibu, pinta Amier anak jantan ibu yang bongsu tu. Masa tu ibu tengah ngadap laptop sedang baca blog Mazidul bercerita pasal anak nya buat blog sendiri tanpa minta bantuan daripada sesapa pun.
Amier  senduk nasi sendiri .Baru setengah jam tadi ibu bercerita dengan baba, pasal Amier yang boleh mengurus diri sendiri tanpa minta pertolongan ibu, menyusahkan ibu. Siap nasi dalam pinggan , ambik lauk ada udang ibu tau Amier sangat suka makan udang,Amier senduk kedalam pinggan nasinya, ambik 3 aje lah,'Ambiklah lagi Amier sukakan' kata ibu. 'Tak palah nanti orang lain nak makan lagi '.jawap Amier .
Aduh terharu ibu dengar . Baik betul Amier ni walaupun makanan kegemaran dia tapi tetap ingatkan oranglain.


Inilah rupanya udang yang ibu masak petang tadi .Walaupun ini adalah lauk kegemarannya Amier masih lagi ingatkan orang belakang.


Amier juga menjadi kegemaran sepupu - pupunya. Gambar ini di ambil beberapa tahun lepas (ibu tak ingat) masa kat kampung mbah.


Gambar ini ibu tak ingat kat mana ,tengoklah sampai licin pinggan ,Amier makan kalau ada udang .tu  adalah bahagian dia punya.

Tak taulah nak buat rumusan macamana, Banyak dan macam - macam ibu fikirkan tentang Amier ni, tapi tak apalah sebab Amier baru nak masuk 7 tahun ,banyak lagi  pengetahuan dan pengalaman yang bakal di lalui oleh Amier dan itu semua sudah tentu akan mempengaruhi perangai serta tingkahlaku nya.(Nanti ibu buat entri lain pulak)









2 ulasan:

terimakasih pada yang sudi.Moga Allah kan menambah rezeki .