Oktober 19, 2010

dalam SATU ada DUA..

Tak paham?..gini...dalam n3 ni ibu  tulis 2 citer dan cerita yang seterusnya akan bersambung..maknanya ada 2 bahagianlah. Tak pa ye..layan jelah.
Ada kesempatan tengok citer Amara tu..dah tau citer ni lama hari tu tapi asyik tak sempat nak layan . Tadi adalah tertengok sikit ..tiba - tiba airmata jatuh sesungguh ni ...nasib baik lah sedang mengemas handbag so ada tissu terus lap airmata yang jatuh kat pipi lagi lap lagi banyak bercucuran..eh nape ni ..hormon dah semakin tua gaknya sensitif  sangat lak. Orang yang kat dalam tv tu takda pun nangis terisak - isak kita lak buang - buang airmata.  Sian si boy kena kahwin paksa, bini paksaan pulak tak hormat langsung kat dia. Boy ni (asmaralah tu ) masih belajar kat kolej ada minah ni  jatuh hati kat dia  dan tak tau yang si boy ni dah kahwin so kebingungan lah si minah ni meneka dalam kesamaran..sedihnya ai ,jadi minah tu.Hmm...hmm

Cerita ke 2 ;  

Syok betul si mamat ni menghirup sup di bawah pokok ni..di suatu pagi pada minggu lepas , sebenarnya baru balik dari klinik kesihatan.. Amier kena  batuk serta selsema , ibu takut melarat jadi demam bawalah ke klinik taklah lama sangat menunggu giliran  masih ada masa sebelum tengahari.  Ibu bawalah Amier pergi minum - minum pula.

Kebetulan  gerai tempat kami minum tu berhampiran pula dengan tempat perubatan alternatif  ini.  Pusat  alternatif  ni memang ada tertulis kat situ, oleh kerana ditulis kat pintu yang di perbuat drpd cermin , tulisannya pulak kaler kuning. maka agak susah nak di baca.

Hah besarkan skit ;   Tengok tu ( sangat susah nak  snap ngan clear ) banyak betul penyakit yang boleh di rawat  oleh pusat alternatif ini . Ada 33 jenis penyakit semuanya.Macam - macam ...penyakit yang sulit pun  boleh di rawat katanya. Dalam banyak - banyak  penyakit  luar dan dalam yang tersenarai kat situ ada satu menarik perhatian ibu. Nampak tak yang di tunjuk oleh Amier tu...biasalah penyakit bawaan hormon orang tua - tua cam ibu ni.. ( Geng ini memang ramai ).. amacam ? ada yang berani untuk mencuba rawatan alternatif ni ...bagi ibu..
entahlah......


bersambung

7 ulasan:

  1. wah.. dikatakan penyakit AIDS tiada ubat. tapi kat pusat ni ada rawatan ...?

    BalasPadam
  2. banyak dia orang boleh rawat yek phd dari plenet mana ni ya kak

    BalasPadam
  3. salam wan..masalah kurus badan tulisnya kan..akak tak kurus..tapi gemuk..tu la masaalahnya..he he..
    agak2 camana ye rawatan dia tu..
    rasa tak berani pulak nak cuba..

    BalasPadam
  4. IM..,
    Atas sebab - sebab itulah kakwan letak kat blog ni..banyak sangat penyakit yy bukan - bukan dan katanya boleh di rawat..
    Kakwan bukan nak promote tapi tak percaya.

    BalasPadam
  5. Kakwan dah letak kat bawah tu...Entahlah.....

    BalasPadam
  6. W,salam kakErna..,
    Masaalah kurus badan tu bermaksud nak kurusla tu ..kak.
    Tak taula ..saya pun tak berani nak cuba.

    BalasPadam
  7. ibu..
    penyakit aids pun boleh diubati ke???
    cheqna tak pernah tengok asmara ni...

    BalasPadam

terimakasih pada yang sudi.Moga Allah kan menambah rezeki .