Disember 05, 2010

Kisah Semalam..

Semalam seharian ,daripada pagi sampai ke malam hujan turun tak renti - renti ..Lagi malam lagi lebat hujannya,  ibu pula tak biasa ;- yang sebenarnya amat tak selesa memandu waktu malam di tambah lagi dalam hujan ... tapi di sebabkan rasa kaseh dan rasa sayangnya...ku redah dan kubuang jauh - jauh rasa ketakutan itu.  Dengan bertemankan kakak ibu bawa nyau - nyau ke klinik.

Inilah klinik yang di maksudkan tu..Nasib baik klinik ni di buka sehingga pukul 9.00malam

Sambil bertanya ..doktor umpan makanan kucing sakit .  Nyau - nyau makan pelan - pelan .
Doktor tanya;..sakit apa ? Demam .. dan tak lalu makan .., masa tu nyau - nyau baik sangat ..takda pun meronta- ronta   malah  mengiau pun tidak .
Doktor tanya lagi...dah berapa hari macam tu..... Sejak kami balik dari bercuti hari rabu aritu ..dah empat hari badanya lemah dan  makin tak berselera makan.
Di belek - beleknya nyau - nyau,  mulut..,telinga..,  sambil tu mulut doktor tu tak berenti2 bercakap katanya nyau - nyau kurang darah dan air ...suhu di ambil  ...dah tinggi sangat empatpuluh ..kesian kalau lambat ..,rosak segala organ dalaman dia..ngomel doktor tu lagi....patutlah monyok semacam ghupanya menahan kesakitan.
*** Dalam memberikan rawatan pada sinyau - nyau tu..sempat lagi lah doktor tu bagi ceramah pasal kucing kat kita orang ni. Macam - macam dari pemakanan sampai ke tabiat kucing .. bagus doktor ni..bukan kucing je di rawat siap tuan nya sekali di beri terapi ..terapi jiwa..heh...heh.
Wajah setelah hampir 20 jam mendapat rawatan.  Doktor  bagi satu suntikan dan ubat demam juga di bekalkan dengan vitamin serta makanan kucing sakit dan pesan doktor lagi jika selepas seminggu nyau - nyaumasih  tak baik juga sila bawa ke klinik sekali lagi mungkin perlu untuk di masuk kan keward utk rawatan yg seterusnya...
Hahh...lega boleh naik duduk atas riba...dah sihat dah ke..

Huhu...biru mataku.....inilah yang mahal ...oh ya nak tau kos rawatan kat klinik semalam ..shh..jangan bagitau baba nya...adalah dalam rm 80 ..harga kasihsayang ke..... kesian..mana - manalah.., janji nyau - nyau tak sakit lagi..


 


5 ulasan:

  1. salam wan..mahal jugak ye..merawat nyau nyau..ari tu..akak pi klinik..rm90...terkejut akak..dah naik harga ke..biasa RM50 kebawah aje..
    rupa2nya klinik sekarang ni..memang dah mahal kan..tak kiralah..veterinar ke..untuk manusia ke..

    BalasPadam
  2. Alahaiiii nyau-nyau..
    cepat sembuh ok..
    80 hengget berbaloi dgn harga kasih dan sayang kita kaans ...

    kak wan,
    bagusnya saya di sini
    ada Vaterinar
    arituh kucing saya demam dan selesema
    kena suntik dan diberi vitamin
    semuanya FREE OF CHARGE !

    BalasPadam
  3. W.salam kakErna..,
    Kalau kami yang sakit yang tak kisah.. sbb banyak mana pun boleh claim tapi si nyau - nyau ni hangusla..jawapnya, tapi takpa..bukannya selalu..

    BalasPadam
  4. Linda..,
    Hanya org tertentu je cam kita kannss....( syg kucing)

    Ooo..patutla si bobo tu kemain lagi...ghupanya selalu pegi klinik...ye.
    Kat ktn pun ada klinik vet.gomen tapi dah ujung minggu ..akak takut tak sempat..nanti tinggal arwahlah si nyau - nyau.

    BalasPadam
  5. Salam Kak Wan,

    Duit boleh dicari. Yang penting kesayangan kita sihat tak kiralah anak2 atau binatang peliharaan.

    BalasPadam

terimakasih pada yang sudi.Moga Allah kan menambah rezeki .